Liggande gummibandsövningar för överkroppen

ligg_gummiband

Har grym träningsabstinens och längtar enormt efter att köra HÅRT. För att döva det värsta suget körde jag idag igenom överkroppen med några gummibandsövningar. Ligger jag ner blir det inte den minsta belastning på bålen/bäckenet men det bränner skönt i musklerna som jobbar.

Jag körde ett cirkelprogram, 4 ggr/sida:

  1. Axelpressar.
  2. Rodd.
  3. Triceps pushdown.
  4. Bicepscurl.
  5. Axeldrag åt sidan.
  6. Bröstflyers nerifrån.
  7. Hög rodd.

Känns inte lika effektivt som med vikter/maskiner, men underhåller i alla fall musklerna lite. Det går att göra övningarna ganska tunga genom att spänna gummibandet hårt.

5 kommentarer

  1. Vad härligt! Jag blir än en gång imponerad av din träning, att du liksom hittar sätt att träna på även om du inte kan göra så mycket. 😀

  2. Tack Sara! Jag blir tokig av att bara ligga still & såna här gummibandsövningar fick jag råd om att göra när jag var inlagd med trillingar på sjukhus för 6 (!!) år sen.

  3. Ser jättehärligt ut! Bra kämpat! 🙂

  4. Ingen kan si at du er lat iallefall!

  5. […] med tvillingarna och inte ville gå och stå för mycket låg jag ner och tränade med gummibanad (överkroppsövningar här, benövningar här), och för barnen är den bästa studsmattan, madrass för kullerbyttor och […]

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *