Dagens träningspass i bilder

Hela familjen åkte till SATS i morse. Barnen lekte på MiniSats, jag körde styrka och mannen kondis. De minsta fick hänga på mig så gott de kunde inne i magen.

Så här såg mitt styrkepass för rygg/baksida axlar/biceps och ben ut (men tyvärr inte med bilder på alla övningar. Klicka på länkarna):

bakaxl_v38.jpg

  • Stående baksida axlar i kabelcross, 4 set. Varierar ofta vilken ordning jag kör övningarna och eftersom baksida axlar är högt prioriterat fick det komma först idag när jag hade som mest energi.
  • Hög rodd i kabelcross, 4 set. Även denna övning tar bra på baksida axlar och på de övre ryggmusklerna. Här ska orkas lyfta bebisar.

rodd_v38.jpg

  • Sittande rodd, 4 set. Bra träning för hela ryggen. De musklerna som jag haft nytta av hela graviditeten och även efter när jag ska bära mycket.

lats_v38.jpg

  • Latsdrag, 3 set. Bygger bredd på ryggen och är inte min hösta prio, men måste ju också få sig en omgång.
  • Utåtrotation, 3 set/arm. Axelns rotatorer (små stabiliserande muskler inne i axeln) är grymt viktiga att träna för att undvika axelskador.

bic_v38.jpg

  • Bicepscurl med rep i kabelcross, 3 set. Skön övning där man jobbar med tummen upp. Det är bra att variera vinkeln för att komma åt alla delar av muskeln (Bi = två, d.v.s. biceps består av två muskler). 
  • Bicepscurl med rakt handtag i kabelcross, 3 set. Här jobbar man med handflatan upp.  
  • Knäböj med boll i ryggen och viktplatta i knät (10 kg), 4 set. Bra gravid-benövning för hela benen/rumpan utan stort buktryck.
  • Liggande lårcurl + höftlyft med boll, 4 set. Även den bra gravidövning för baksida lår/rumpa/bäckenbotten.
  • Sittande benspark, 4 set. Framsida lår får sitt.
  • Sittande bencurl, 4 set. Baksida lår också.

6 kommentarer

  1. Dina muckler 🙂 Det är helt sjukt hur vältränad du är…. Själv har jag ångest över mina kvarvarande veckor i Tyskland, men snart är det över och då!!!!

  2. Kul att hela familjen tränade tillsammans! Och du ser ut att ha fått till en väldigt bra pass. Grymt jobbat!Kram

  3. Wow alltså. Du är så fit! och snygg! :)Lät som en jättemysig dag!

  4. Du är helt enkelt fantastisk!

  5. Du är så cool! Underbara träningsbilder! Lycka till på onsdag om inte förr!

  6. Trend o träning

    Tack grymma ni! 🙂

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *