Cirkelpass – rumpa/lår med boll

Här har du 7 övningar för rumpa och lår där det enda du behöver är en fitnessboll och pigga ben. För ett tidseffektivt, pulshöjande benpass – kör övningarna direkt efter varandra utan att vila. Kort paus efter ett varv och upprepa sen 3 gånger. Eller fler beroende på hur mycket tid/energi du har.

Övningar:

  1. Utfall med bålrotation. 
  2. Djupa knäböj med bollen över huvudet.
  3. Draken.
  4. Knäböj med bollen i rygger.
  5. Liggande lårcurl med boll (med ett eller två ben).
  6. Höftlyft.
  7. Plankan med benlyft.

Mer utförlig teknikbeskrivning på övningarna hittar du om du bläddrar i min kategori ”veckans superövning”. Kör hårt!

    8 kommentarer

    1. Tack för tipset! Sagt det förut och säger det igen, din blogg är den enda träningsblogg man behöver. 🙂

      1. Trend o träning

        Vad gullig du är – tack! 🙂

    2. Wow!Visste inte att det va så pulshöjande!Här ska köras hemmaövningar med pilatesbollen! 🙂

      1. Trend o träning

        Bra Jennie! 🙂

    3. O det ser jobbigt ut, det måste jag testa 🙂

      1. Trend o träning

        Do it! 🙂

    4. Oj vad bra! Jag som köpte en boll i går och funderade på vad jag skulle göra med den. Fast jag tror inte det är så lätt som det ser ut när du gör det…

    5. Tack för passet!Det fick bli gårdagens pass och jag kommer garanterat att köra det igen.

    Write a comment

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *