Allt för Hälsan Mini

En hel helg utan träning – vad gör man då? Det sitter liksom i ryggmärgen att starta upp med ett skönt träningspass, men lilla prickan begränsar oss lite. Annars pågår ju Allt för Hälsan-mässan för fullt och förra året var jag där och föreläste om träning under och efter graviditet för Bodystore. Men bara tanken på folkvimmel, rawfood och träningstrender gör mig trött. Nej, här hemma har jag allt för min hälsa just nu.

Har du varit där och sett något kul?

Istället familjefrukost och så mycket vila det går med 5 barn. Ja, Hugo har haft övernattande kompis så det är fullt hus, och den där ”vilan i nedbäddat läge” får istället bli en stund i soffan med söta gäster. Mysigt när alla är hemma, helgen är oplanerad och alla är avstressade. Jag mår som bäst då – barnen med.

Och nu snart är det dags för mellanmål för även på helgerna ska jag följa kostplanen.  Dock lite mer smakvariation här hemma då jag gjorde smoothie av halva bananen + en liten äppeljuice-shot från Oji Drinks jag fått hem + 1 tsk Spirulina (istället för ren banan och äppeljuice). Gott! Har en helt egen ”functional food-mässa” här hemma, men jag undviker det som stör kostplanen energimässigt.

En Allt för Hälsan i Mini-format med alla mina bästa här hemma alltså. Dessutom har vi redan hela gästrummet fullt av träningsredskap, träningsböcker och garderoben är full av träningskläder. Att rensa är ett projekt jag påbörjat istället för all träningstid – minst lika tillfredställande som att köpa nytt på mässan. Dagens tröja från Under Armour är en fining jag hittade där i kaoset.

P.S. Bloggpausen går ju sådär, men när tid och ork finns är den en form av mental avkoppling och dagbok. Happy helg! D.S.

12 kommentarer

  1. jag var på mässan igår. Blev besviken. En halvtimme och jag var nöjd. Sedan tog det 6 timmar innan jag var hemma igen pga fantastiska fel i tågtrafiken. Med en start på sjukhuset för min del innan mässan, en Sanna som fick jobba över och inte kunde joina mig som planerat, och så detta tåg-kaos, var slutsumman av gårdagen : mindre lyckad dag.. Haha aldrig har middagen smakat så bra som igår dock, eller soffan varit så skön 😉 pjuh.
    I ALLA FALL : du gör helt rätt i att gosa hemma med dina söta ungar istället för att trängas med tusenochen människor på mässan. Inte värt för fem öre! För mig var det en del av behandlingen att åka in, jag måste börja ”ta mig ut och vara bland folk” aka vara normal… så ja. Vi utmanar oss själva och tar oss framåt, du och jag, på olika sätt.
    Stor helgkram till di!

    1. Tack för info Fanny! Skönt att jag inte missar något då 🙂

      KRAM tillbaka fining <3

  2. Ingen expert men gissar att det är bra att följa planen till punkt och pricka – det handlar ju inte bara om energimängder utan också om vad du äter. 🙂 Tycker annars det är roligt att du bloggar då och då (förutsatt att det inte stör din behandling så klart) – tycker det är en mycket intressant process att följa.

    1. Ulrika – jag vet! Men det känns lite trist förstås. Igår kväll åt Jonas glass & jag äggmacka & ett äpple. Men men, jag ser det som en utmaning & börjar faktiskt få mer & mer energi & glädje 🙂

  3. Åh lilla prickeflickan ❤️
    Kram och värme till dej!

  4. Men Anna, den där frukosten failar du ju ordentligt på! Haha..
    Imorn får du visa upp en riktig Svenson-frukost med vanlig pågenlimpa & klassisk skinka, ett glas bravo-juice och en tallrik yoghurt med en HEL banan å vanliga flingor å utan specialpulver som topping! 😉
    Strykekramar!

    1. Helena – halv banan i smoothie, halv i yoghurten. Dessutom har vi gemensamt bestämt grovt rågbröd, all-bran-flingor etc. Det enda är lingonpulvret & annan sort juice, annars helt enligt mitt schema med mängd & typ av mat.

      Kram tillbaka!

    2. P.S. Äter man 6 mål mat om dagen, med 2-3 timmars mellanrum, behöver portionerna inte vara så stora. D.S.

  5. Oj oj så prickig hon är. Men glad verkar hon vara iaf 🙂
    jag var på träningseventet, så jäkla roligt. Grymt 🙂

    1. Ja, det ser ut som om ni haft roligt Mari, när jag tittat på Instagram mm. Roligt att du är nöjd 🙂

  6. Du missade inget på Allt för hälsan. Jag var där och tyckte det var rörigt och märkliga prylar. Ta hand om dig själv och din familj istället. Jobbigt med vattkoppor! Tur att de inte återkommer så ofta. 🙂

    1. Så var det förra året också Mia. Jag tror mer på föreläsningarna & konventet Be your best än själva utställningen.

      Tack, det ska jag. Kram!

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *