Grupp-PT-tider för Toppenform 2015

utfall_gopro

Godmorgon med en bild från gårdagens finfredagsfys på SATS Spårvagnshallarna. Ett kombopass med några basövningar för ben/rumpa följt av 30 minuters spinning. Annars föredrar jag att fokusera på en sak i taget – bara kondition eller styrka. Och det är just vad jag ska göra nästa vecka – lägga fokus på styrketräning (men för hela kroppen) som del av vårens utmaningar i Toppenform 2015. De flesta har olika målsättningar, men jag ska försöka ge riktlinjer som kan passa de flesta. Min gissning att majoriteten är ute efter att bli starkare för sin vardag/prestation/hålla sig skadefri samt bygga muskelmassa, men har du andra mål med din styrketräning är det bara att skriva en kommentar med specifika önskemål till mina inlägg.

coaching

Milla har bl.a. ”mer kontakt med rumpan” som träningsmål, och då är raka marklyft en bra basövning. Extra fokus på att knipa rumpan i övre läget och behålla kontakten både när du fäller i höften och reser dig upp.

Mer om detta under nästa vecka, men redan nu kan du som befinner dig i Stockholm boka in datum för workshop med mig på Elite Rehab Studio. Jag kommer ha flera tillfällen där jag ena veckan går igenom basövningar för hela kroppen (ex. marklyft/skivstångsrodd/knäböj) och andra komplement-/coreövningar (ex. TRX-övningar/boll- och hantelövningar). Jag visar övningarna och sen får alla testa i form av ett cirkelträningspass där jag går runt och kikar på tekniken. Tanken är att du sen ska kunna kombinera ihop pass med några tunga basövningar följt av komplementövningar. Hur plus mer teori går jag igenom i bloggen nästa vecka.

Basövningar:

  • Onsdag 14/1 kl 8.30-9.30
  • Fredag 16/1 kl 13.00-14.00
Komplement-/coreövningar basövningar (+ övrigt om tid finns):
  • Måndag 19/1 kl 15.30-16.30
  • Onsdag 21/1 kl 9.00-10.00

Priset är 150 kr/person (betalas kontant på plats) och anmälan till trendotraning@gmail.com. Max antal platser/tillfälle är 8, och är intresset stort lägger jag in fler tider. Varmt välkomna!

17 kommentarer

  1. Hej Anna! Tack för en bra blogg. Jag började åka längdskidor förra vintern och ska nu åka kortvasan i februari. Jag känner mig ok stark i benen men överkroppen är klart svagare. Har du några bra övningar för att underlätta stakningen? Vi har ingen stakmaskin på gymmet där jag tränar. Mvh Milla

    1. Hej Milla! Kul med vasan. Jag har skrivit mycket om skidåkning – både upplägg, kondition & styrketräning. Här har du ett inlägg med länkar till de olika bitarna (som styrketräning): http://www.annalissjanis.se/2014/12/02/traning-infor-skidsasongen-kondition/

      Trevlig helg & lycka till!

  2. Just basövningar har jag verkligen tänkt på att jag skulle vilja förbättra tekniken på, men har inte möjlighet att komma vid tillfällena nästa vecka. Hoppas verkligen på fler tillfällen, låter hur bra som helst med workshop! 🙂

    1. Ida – du får gärna höra av dig om när det skulle passa dig så ska jag se vad jag kan ordna 🙂

  3. Varför mixat grepp i marklyft med tom stång???

    1. Anna – Milla var väldigt trött i underarmarna efter massor av chins, så vid de sista seten tipsade jag om mixat grepp för att avlasta i greppet. Annars ser jag helst att mina klienter håller vanligt grepp för att inte snedbelasta, vilket även Milla gjorde när armarna var piggare 🙂

  4. Kul! Just nästa vecka har jag tentavecka så det är därför jag inte kan då, men i vanliga fall kan jag i princip alltid på senare eftermiddagar eller tidiga morgnar 🙂

    1. Ida – jag ska se hur stor respons det blir på detta. Kanske sätter jag upp fler tider senare om många önskar 🙂

  5. Madeleine

    Men Anna!
    Våga ta betalt för guds skull. 150 kr är ju oförskämt billigt.

    1. Madeleine -jag vet! Normalpriset för grupp-PT är 350-600 kr/h (beroende på antal personer i gruppen – billigare ju fler man är), men det här är ett erbjudande bara för mina bloggläsare.

  6. Just denna gång passade tiderna inte alls trots att jag jobbar skift! :/ Hade gärna varit med. Annars är denna typ av tider bra för mig… Gärna förmiddag eller vid 15-tiden! 🙂

    1. Jennysen – jag ska se hur stort intresset är för fler tider. Vad är du främst intresserad av – basövningar eller övrigt?

  7. nathalie

    Kontakt med rumpan är mitt mål också! Ge gärna alla tips du har 😀 😀 Jag kör mkt raka mark, men även hip thrusts samt värmer upp med ”snäckan” 😛

    1. Nathalie – jag ska komma ihåg detta när jag bloggar om styrketräning nästa vecka 🙂

  8. Jag är helt klart också intresserad av fler tider, nu kom det lite för hastigt på för min del för att jag skulle hinna få in det i min veckoplanering 🙂 Älskar styrketräning, men känner mig lite för osäker på att ge mig på det på egen hand och därför skulle en genomgång av basövningar med tekniktips definitivt vara behövligt.

    1. Millis – då ska jag kika på fler tider framöver. Tror som du att basövningarna är det de flesta önskar lära sig, så det blir nog tider för det.

  9. Basövningarna är nog det jag är mest intresserad av! 🙂

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *