Fredagens

dagens1

Helgen är här och jag tar en bloggpaus från jobbet för att berätta om min fredag hittills. Som vanligt med mycket bilder eftersom jag tror att fler än mig inte har tid att läsa långa texter. Så. Här har du dagens:

rygg_rodd_chins
  • Träning. Ett ryggpass med mycket energi och högt tempo. Superset mellan flera övningar, bl.a. pull-ups och stående rodd som du ser på bilden. Veckans 2a chins/pull-ups-träning där jag istället för exentriska jobbade på att klara så många uppdrag som möjligt – både med och utan hjälp av dragremmar. Hela passet:
  1. Pull-ups + stående skivstångsrodd, 4 superset
  2. Chin-ups + smala tricepsarmhävningar, 4 superset
  3. Räckhäv + tricepspress mot pannan med stång, 3 superset
  4. Stående baksida axlar i cabelcross + axelrotation med hantlar, 3 superset
brojnb_gococo
  • Kläder: Linne med snygg skärning och solig neon från Björn Borg, tights – Kari Traa, strumpor – Gococo, skor – Merrell. Fortsätter påminna om rabatten hos Gococo och att du får ett par strumpor i goodiebagen vid Get OUT to workOUT winter edition torsdag 26/3.
oppetspar2013

Lycklig efter Vasaloppet Öppet Spår 2013 – min bästa upplevelse av alla lopp jag deltagit vid. 

  • Jobb: Nu administrativt och tidigare PT där jag bl.a. fick gratulera min grymma Vasaloppsåkare som tog sig i mål med vattenfyllda pjäxor. Nu jobbar vi vidare mot Vätternrundan, hennes 3e lopp mot En Svensk Klassiker. En av mina största vinster med att själv utfört loppen och gått in ganska hårt för dem dessutom, är att kunna dela med mig av min erfarenhet. HÄR hittar du tips på upplägg om du också sadlar om mot en Vätternrunda, och HÄR tips för styrketräningen (vilken har samma fokus som för längdskidåkningen).
spenatfras_bounce
  • Snabblunch: Kokosoljefräst kalkon, ägg, bladspenat med chia- och pumpafrön. En knäckemacka med avocado och…
lunch_bounce

 Left to do:

  • Se över upplägget inför löppasset jag leder vid Blogger Boot Camp i morgon en sista gång samt tänka till över packning och klädval.
  • Svara på mail jag inte hunnit med.
  • Diska undan från frukost och lunch.
  • Duscha.
  • Laga risotto för första gången i mitt liv. Wish me luck!
  • Ringa frissan. Var det idag jag ska tona håret i en ”isigare” nyans? Tur att det bara tar 10 min dit på cykel.
  • Hämta barn och fredagsmysa med bullar och provsmaka köttiga chips. Mer om dem en annan gång.

Ha en fortsatt fin fredag!

2 kommentarer

  1. Härligt fredagspass!! Jag vilade idag, en aktiv vilodag med en pw in till stan för lite inhandling av basic-linne. Inte helt fel det heller, men längtan efter träning fanns med precis som det ska vara när man tycker det är kul! 🙂 Mums på lunchen! Helt i min smak. (bör tilläggas att jag också åt kalkon till lunch)
    Hoppas du får en bra kväll och helg! Håller tummarna för att risotton går hem hos familjen! 🙂

    1. Elin – ja, det är kul att träna när man har energi

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *