4 viktiga prioriteringar

Många undrar hur jag hinner med allt. Träning, blogg, studier, barn, träningsevent och annat. Just nu är mitt liv extremt schemalagt eftersom utbildningen på Nackademin är intensiv, men när det är något jag verkligen vill jobbar jag effektivt och passionerat även om det såklart är krävande. Men jag vet att det är en kort period av livet jag kommer ha det så här och därför känns det helt ok.

Min lösning är att ta en dag i taget, planera, sätta guldkant på vardagen och prioritera. För hur mycket jag än har att göra finns det vissa saker jag alltid tar mig tid för. Saker jag mår bra av, inte vill leva utan, som ger energi och glädje:

  • Träning. Passen blir betydligt kortare men är mer välbehövliga än någonsin för att stressa av och bli pigg.
  • Barnen. Att läsa saga för dem på kvällen, kela och prata om dagen är viktigare än allt annat.
  • Mat. Så viktigt för att jag ska orka med tempot, träna, ta in all ny kunskap och hålla mig frisk. Mornarna när alla ska iväg är hektiska, men jag tar mig alltid tid för frukost. Samma sak på kvällarna då vi lyxar till middagen lite extra, tänder ljus, äter och varvar ner i lugn och ro.
  • Sömn. Senast kl 22 strävar jag efter att vara i säng. Ingen idé att försöka få något kreativt gjort senare än så eftersom hjärnan redan sover och morgondagen blir lidande.
lop_rohn15

Igår morse sprang jag en så härlig runda. Duggregn och bara 40 minuter, men helt lagom för att hinna fylla på med syre och endorfiner. Just nu är jag så lycklig över att verkligen kunna SPRINGA. Inte gågga, tassa, jogga utan att mage och bäcken är så starka att jag kan lyfta ordentligt på benen. Med full kraft flyga fram igen. Yeay!

2 kommentarer

  1. Perfekt träningsväder just nu. Jag älskar att sova så brukar också gå och lägga mig vid 22!

    1. Pilla – ja, visst är det skönt med svalare springväder 🙂

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *