Benträning hemma med pall i film

benträning hemma

Gillar du att köra benträning hemma? En av mina följare på Instagram efterlyste tunga benövningar som funkar för hemmaträning, så med tanke på henne filmade jag de här redan före påsk. Själv har jag svårt att motivera mig till att träna hemma om jag har andra alternativ, men att du kan träna minst lika effektivt där som på gym är ett faktum.

För de här benövningarna behöver du inga vikter, bara en stadig pall, men de ger ändå superbra benträning. Se till att jobba med så stora rörelseutslag som möjligt, fokusera på tekniken och musklerna du syftar att jobba med, så lovar jag att du får ett minst lika bra benträningspass som med tillgång till vikter.

Benträning hemma med pall

  1. Enbensutfall
  2. Enbens-step-up
  3. Enbenshöftlyft

Upplägg: Kör övningarna direkt efter varandra som en cirkel med 12 repetitioner för varje ben. Vila någon minut mellan varje cirkel och upprepa förslagsvis 4 varv.

Själv ska jag inleda min fredag med ett ryggpass, så lycklig att min axel äntligen är smärtfri och redo för chins. Lycka till om du också ska fredagsfysa och oavsett – ha en riktigt fin dag!

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *