Planka med benlyft x 3 i film

Godmorgon med veckans träningsfilm! Just nu en favoritövning för coremusklerna där jag lyfter benet och jobbar i olika vinklar. Syftet är att aktivera coremusklerna och muskelslingorna som går från kroppens bak- till framsida. Hur märkligt det än låter så påverkas magens muskler när rumpan aktiveras och att vara corestark i rörelse är något jag rekommenderar. Det är vad du har störst nytta av i vardagen och olika sporter!

Planka med benlyft x 3

  1. Stå stabilt i en planka med stark core och stilla höft. Lyft ett rakt ben genom att spänna rumpan.
  2. Sug in naveln samtidigt som du kommer fram med knät mot armbågen på samma sida.
  3. Sug in naveln och de sidorna av magen mot mitten samtidigt som du kommer fram med knät mot armbågen på motsatt sida.
  4. Upprepa för andra benet.

Lycka till om du testar och ha en fin fredag!

P.S. Vill du ha massor av mer tips till din coreträning har jag en lista med hela 35 magträningsfilmer på YouTube. Tänk vad jag samlat på mig under åren. Övningar som även jag själv brukar kika på ibland, för det är lätt att glömma bort gamla godingar. D.S.

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *