Mina bästa slippa släpa-tips

Packa upp. Packa ner. Släpa.

Cykla. Träna. Cykla. Jobba. Cykla. Packa upp. Packa ner. Överallt är väskan med och allt går per automatik nu. Och det mesta ligger redan i väskan också. Hänglåset, vattenflaska, hygienartiklar, en borste, nötter och proteinbar inför nödhunger. Dator och kamera har jag alltid med för att använda både på jobbet och hemma. Sen ska nya kläder, torr handduk och lunchlåda ner varje dag, liksom extra prylar beroende på vad jag har för mig.

Idag ska jag till exempel leda det avslutande passet med Salming Runclub powered by SportHälsa, så då vill jag gärna ha på mig Salming-kläder och skor. Häng gärna med på passet om du vill och kan. Det är helt gratis och vore roligt att ses. Vi springer från Salming Concept Store kl 18.00 och du måste inte ha varit med från början.

Men som sagt – det är alltid mycket att släpa på och min trogna cykelväska som jag hänger på pakethållaren börjar bli sliten. Jag köpte väskan av märket Abus redan 2009. Inte snyggast, men ack så praktisk. Ordentlig plats för dator, träningskläder och annat, men framför allt – skönt att inte ha en tung ryggsäck på ryggen.

En rymlig cykelväska underlättar släpandet massor, men jag har även hittat andra knep.

Mina bästa slippa-släpa-tips:

» Spar på hämtmat-lådor och glasslådor att ta med lunch i. Använd ett par gånger och kasta/återvinn när den börjar bli sliten. Det ger i alla fall mer plats i väskan på väg hem.

» Tränar du efter jobbet? Ta på snygga funktionskläder under kavajen. Snyggt, bekvämt och mindre att släpa.

» Eller ha en uppsättning handduk och träningskläder på jobbet inför lunchträning.

» Träna i håliga kläder och släng sen (om för trasig för välgörenhet). Så som jag gjorde för någon vecka sen. Jag börjar tro att det bor en mus i vår tvättmaskin, för det blir hål längst ner i kanten på flera tunnare tröjor.

Den här bilden med punkterna ovan la jag upp på Instagram för en tid sen och fick ytterligare bra tips från mina följare:

» Att alltid ha en uppsättning handduk, skor och jacka på jobbet. Då behöver du bara ombyte i löparryggan.

» Matlådor för flera dagar i jobbets kyl/frys. Mindre att släpa på varje dag.

» Ha alltid en träningsväska liggande i bilen. Du vet aldrig när du kan sluta tidigare..

» Använd en lättare väska så du blir mer rörlig. Då blir i alla fall släpandet lite enklare.

» Jobba i träningskläder!

» Ta med frukost för hela veckan till jobbet och två dagars lunch och mellis. Drömscenariot vore även en tvättmaskin på jobbet..

» Bilda matlådeklubb! En dag i veckan tar du med matlåda till alla i klubben, resten av dagarna få du mat.

TACK för era kanontips och du som läser har kanske ännu fler? Fyll gärna på listan. Å andra sidan ger mycket att bära ”vardagsstyrketräning” – en peppande tanke att plocka fram när det känns jobbigt, haha.

2 kommentarer

  1. Hoppa den hårda matlådan som tar plats. Använd plastpåsar, kan återanvändas om maten inte är kladdig annars släng. Ev sås kan tas i en litem burk. Tar väldigt lite plats efter lunchen.
    Jag fryser även in ”matlådor” i plastpåsar, funkar utmärkt.
    // Karin

    1. Anna Lissjanis

      Karin – det var verkligen ett bra tips! Att jag inte tänkt på det tidigare. Tallrikar finns ju på jobbet. TACK!

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *