FILM: Multiövning med mark + push-up + maghjul

För dig som vill hålla uppe tempot i träningen med kort vila och smidig övergång mellan seten. Som vill köra flera övningar i rad, där du kanske är olika stark, men ändå vill slippa lasta av och på vikten – testa den här kombinationsövningen!

Tidigare i veckan körde jag ett riktigt powepass med rekordvikter vid utfallsgång, kettlebell frontsquat, hip-thrust, marklyft och sist men inte minst kom jag på en kombination av övningar. Ett triset som egentligen räcker fint ”bara” det om du vill köra ett kortare pass och ändå få träning för hela kroppen.

Till skillnad mot många andra kombinationsövningar kan du verkligen lasta på tungt på stången, men ändå orka köra en effektiv övning med fokus på överkroppen och en för magen med samma vikter.

Multiövning med mark + push-ups + maghjul

  1. Marklyft – med brett eller smalt mellan fötterna beroende på hur bred du vill ha din…
  2. Push-up – med brett eller smalt grepp. Gärna samma som vid marklyft för en snabb övergång.
  3. Maghjul – på knä eller tå. Hitta den variant som utmanar men där du ändå orkar..

Upplägg: Kör som jag i filmen – en repetition av varje i en cirkel x 10, alternativt gör 10 repetitioner av varje övning efter varandra. Vila en minut och upprepa förslagsvis 4 varv (eller ännu fler set för ett snabbt powerpass med enbart dessa övningar).

Fler läs- och filmtips med kombinationsövningar

Fin fredagsfys, eller när du nu tränar nästa gång. Oavsett önskar jag dig en strålande dag! Kram

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *