FILM: Varannan puls – 6 övningar med kroppsvikt

Fredag = fys i film!

Det har du säkert lärt dig vid det här laget? Om jag bara fick träna EN dag i veckan skulle det vara just fredagar, för aldrig är stämningen så hög. På gymmet ligger förväntan inför helgens festligheter i luften, alla är på gott humör och energin sprider sig. En bra dag att jobba mot de där målen du satt upp om du har några, eller bara jobba på med en skön känsla. Kanske höja pulsen ihop med en vän?

Här kommer ytterligare en film med inspiration från mig och Lisa. Vi visar 6 övningar med egen kroppsvikt där varannan höjer pulsen, varannan bygger styrka och rörlighet.

Varannan puls – 6 övningar med kroppsvikt

  1. Hopp / push-ups
  2. Squat to knee
  3. Mountainclimber jump
  4. Magliggande rodd
  5. Slam ball
  6. Push-up med bollrull

Förslag på upplägg: Gör 6 repetitioner av varje och gå vidare till nästa. Upprepa 6 varv med 1 minuts vila mellan varje varv.

Lycka till om du testar!

Själv har jag vaknat upp i ett höstvackert Dalarna där vi lämnar barnen hos farmor för att bila vidare till Östersund. Jag och Jonas ska fira min födelsedag ett par veckor i efterskott med hotellboende, träning och restaurangbesök med vänner. Kommer så lägligt.

Kram och ha en riktigt fin fredag och helg!

Fler övningar med kroppsvikt – perfekta inför helgens hemmaträning?

2 kommentarer

  1. Superpass :). Trevlig fredag ❤️

    1. Anna Lissjanis

      Tack och desamma till dig <3

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *