Träna överkropp med mig – film med 6 powerövningar

Ett pass med fokus på överkropp var planen, men inomhus var uteslutet.

Så kände jag i den sköna morgonsolen igår. Och precis utanför byggnaden till gymmet med inomhusbassäng finns ett gammalt utegym med ett par ställningar – perfekt för ett riktigt powerpass. Med power menar jag som i övningar som gör dig grundstark inför såväl idrott som vardagen. Som engagerar hela kroppen, men med extra krut på överkroppen om du kör de sex övningarna jag visar här.

Många gånger skapar jag filmer utifrån vad tänker att du vill lära dig, men det här är ett pass helt enligt hur jag körde. Okomplicerade men förhållandevis tuffa övningar. Skala upp eller ner enligt din nivå genom att addera vikter/göra färre repetitioner eller ta till hjälpmedel.

Träna överkropp med mig – film med 6 övningar

  1. Excentriska pull-ups
  2. Hög rodd med TRX
  3. Dips
  4. Omvända flyes med TRX
  5. Excentriska chins
  6. Push-ups

Upplägg:

  • Kör superset (d.v.s. 2 övningar direkt efter varandra utan vila mellan, sen ca. 30-60 sek paus innan nästa superset) av övningarna 1 + 2, 3 + 4, 5 + 6. Gör ca 12 repetitioner av varje övning och upprepa varje superset 3-4 gånger.
  • Alternativt gör 50 repetitioner av varje övning. Ta pauser när du behöver.

Lycka till om du testar och oavsett – ha en riktigt fin fredag!

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *