Så förvandlar du en lekplats till gym – Get OUT to workOUT Family

Två gånger den här veckan leder jag ”Get OUT to WorkOUT Family” på Mythos Beach Resorts lekplats. Ett koncept jag och Milla vidareutvecklat från vårt första event tillsammans för vuxna i Humlegården. Passet betyder därför extra mycket för mig, eftersom det var där vår vänskap och vårt samarbete med träningsevent började.

Vid våra Frisk & Stark Familj-resor har det blivit ett av våra mest uppskattade pass. Lekplatsen fylldes av vuxna och barn första passet och i morgon är det veckans final. Som jag nämnt tidigare – det här är det absolut roligaste pass jag någonsin instruerat och som representerar Frisk & Stark Familj´s syfte perfekt. Just att samla gemenskap, stolthet och rörelseglädje bland vuxna och barn på samma gång.

Men inte bara här och nu. Min förhoppning är att deltagarna ska se möjligheterna som finns att träna tillsammans även efter våra pass. Där exempelvis en lekplats är perfekt att hålla sig omkring. Där behövs ju inga extra redskap och den som vill kan droppa av övningarna för att leka vidare i klätterställningen. Under våra pass har vi dock adderat redskap för att ge ytterligare träningsmöjligheter, men här kommer jag även med förslag utan.

Förvandla en lekplats till gym

Veckans Get OUT to workOUT Family bestod av 9 stationer:

  1. Kettlebellsvingar (alt. air squat om du tränar utan redskap).
  2. Rodd i TRX (alt. rodd vid ett räcke).
  3. Hänga (rakt upp och ner eller gå armgång – oavsett är det grym core/greppträning).
  4. Utåtrotation med gummiband (alt. armhävningar).
  5. Hopprep (alt. burpees).
  6. Snabba sidosteg i stege (alt. saxhopp).
  7. Djupa knäböj med hopp med TRX (alt. grodhopp).
  8. Planka med diagonalt knäindrag mot motsatt armbåge.
  9. Motståndslöpning med gummiband (alt. spring med höga knän/rumpspark växelvis).

Upplägg: Kör 1 minut x 2 per station, med 30 sekunders vila/förflyttning mellan varje.

1. Kettlebellsvingar (alt. air squat om du tränar utan redskap).

3. Hänga (rakt upp och ner eller gå armgång – oavsett är det grym core/greppträning).

4. Utåtrotation med gummiband (alt. armhävningar).

6. Snabba sidosteg i stege (alt. saxhopp).

8. Planka med diagonalt knäindrag mot motsatt armbåge (medan vissa med koll på olika magvarianter valde sit-ups).

9. Motståndslöpning med gummiband (alt. spring med höga knän/rumpspark växelvis).

Hjärtat tar ett extra skutt när jag tänker på att passet var starten på något som tagit mig, Milla och våra familjer ända hit – nu för 3e året i rad. Ett bevis på att det alltid lönar sig att våga satsa på, och dela med sig av, sin passion och kunskap. Att samarbeta med personer du matchar, att drömma och kämpa hårt.

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *