Allsidig träning på 60 minuter

Om du som jag gillar varierad träning och att vara ”lite bra på mycket”..

..då kan du läsa vidare. Som du kanske vet har den som ”bara” styrketränar bättre förutsättningar att bli ruskigt stark än den som styrketränar OCH springer, även om de tränar likadant på sina styrkepass. Detta på grund av att förstnämnda får mer återhämtning och att kroppen anpassar sig efter träningsformen. Men, att klara lite av varje är också en fantastisk boost. Så om du har ett brett träningsintresse och vill ha en hyfsat bra kondition, vara uthålligt stark och rörlig för livets äventyr – prova upplägget jag körde i torsdags förra veckan. En tbt till..

Allsidig träning på 60 minuter – kondition-, uthållighet- och rörlighetsträning

  1. Konditionsträning på löpband: 10 x 1 minutersintervaller med 30 sek ståvila mellan varje intervall = 20 minuter inkl. 5 minuters uppvärmning och nerjogg.
  2. Uthållighetsstyrka med roddmaskin: 10 minuters rodd i jämnt tempo, t.ex. 100 meter under varje halv minut. Tekniktips och trix för att ”övervinna roddmaskinen” hittar du här.
  3. Rörlighetsträning med yoga: Jag gick på ett bokat pass, men egna yoga-/rörlighetsövningar funkar också bra. Exempel på 30-minuters yogapass här och rörlighetssekvens för baksida lår/säte/höft i film här.

= starkt ♥, uthållig, skönt rörlig och avslappnad, samt löjligt nöjd i såväl löparsinnet som pannbenet och yogahjärnan.

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *