Nytt mål med löpningen efter Stockholm Marathon

GOD morgon kära du!

Med risk att jag låter överhurtig så här tidigt på morgonen, men det kändes liksom passande till den här bilden. Lycklig, full av endorfiner och nöjd att strax vara i mål. Hur fruktansvärt ont jag hade i låren avslöjas inte i bilden, men det kan jag berätta att jag hade. Såpass att jag inte orkade stå i kön där man kunde ta målfoto med sin tid, utan sparade de sista krafterna till cykelturen hem.

Men. Ett par dagar senare minns jag mest känslan du ser på bilden och är sugen på nya träningsmål. Det jag kallar ”föda-barn-effekten”. Att smärtan är snabbt bortglömd och kvar är glädjen över bebisen/efter-lopp-känslan. För mig kom den extra snabbt den här gången då allt kändes så roligt och gick så bra. Träningen inför, jag kunde njuta av själva loppet (nåväl, mestadels) och hade aldrig någon prestationsångest som tidigare. Och lägligt veckan efter kom ett mail från Plan Sverige med frågan om jag vill springa Tjejmilen för dem i år igen. Såklart jag vill!

Mål med löpningen efter mitt Marathon

  1. Springa Tjejmilen 1 september för Plan Sverige. Med just det som mål – att representera något så viktigt som utsatta tjejers framtid. Det har alltså inget att göra med mitt egen ”förverkligande”, en mil är ingen utmaning för mig, men det är en ära att uppmärksamma Plans arbete.
  2. Njuta av löpfesten ihop med Milla. Precis som förra årets Tjejmil kommer jag springa ihop med Milla. Kombinera hög stämning med en av mina favoritträningsformer och favoritpersoner. Hur grymt! Tempot blir så att vi orkar prata – det är den enda hållhaken.
  3. Keep on running! Eftersom det är så roligt att springa just nu, extra mycket när jag fått tillbaka konditionen såpass att jag inte ”håller på att dö” av ansträngning. Jag kommer inte fortsätta träna lika målinriktat med långpass varannan helg o.s.v, men 2-3 gånger i veckan där pass bestäms utifrån lust och dagsform. Dessutom hoppas jag kunna underhålla löpformen ihop med vänner. Som sagt – Maran gav mersmak och dyker det upp någon mer framöver är jag redo!

I måndags invigde jag min nya t-shirt i favoritfärgen och allt. Den påminner om stämningen och ger längtan efter nästa lopp och löparmål.

Har du något speciellt mål med träningen just nu – löpning eller annat? Berätta gärna. PUSS! /A

8 kommentarer

  1. Hej! Mitt mål är ultravasan 90 km i augusti att genomföra det utan att kroppen kollapsar. Ska springa Ecotrail 45 km i Stockholm nu på lördag som ”uppvärmning ”😥. Tycker det är svårt att få till långpass under semestertider 😯. Ska bli en spännande utmaning och lite läskig. Ha en härlig sommar!

    1. Anna Lissjanis

      Wow – respekt! Jag har aldrig lockats av tanken på en Ultra, men måste vara en fantastisk känsla att klara av! Hejar på dig! Superbra med ett kortare lopp för att känna på saker lite och få km i kroppen. All lycka till, du är modig!

  2. Grattis till loppet! Härligt att du redan hittat nya mål :))
    Semestern börjar om en vecka, det blir långt och härligt men (nästan)utan tillgång till gym (hoppas på 1 g/v)
    Har trx så den åker med överallt!
    Vi fick influensa och nu med en vecka kvar hemma (nu frisk) märker jag att motivationen till att träna på gym tryter. Hoppas att det bara är tankarna efter sjukdom och att jag hittar suget igen! Har två små pojkar så det är pusslet:) skönt ändå att de kan leka ute Samtidigt som jag tränar. Blir att dela upp pass i mindre bitar!
    Kram!

    1. Anna Lissjanis

      Tack snälla Mea! Och låter som ditt mål är att få till träningen över huvud taget? Så kan det vara i perioder, allt har sin tid. För mig blir det också mkt TRX och träning anpassad till var vi är under semestern. Rätt skönt ändå tycker jag, att träna mer spontant. Önskar dig en riktigt skön sommar med dina killar! KRAM

  3. Nya målet är att köra maran igen, men med bättre förutsättningar än i år, dvs mer tränad och skadefri. Delmål är halvan i september, men bara om jag kan springa snart igen.
    Nu är benet på vila så jag går på pass utan hopp och spring. Gott nog, men lite surt är det allt. Vill inte tappa flåset helt.

    1. Anna Lissjanis

      Du sprang alltså också Stockholm Marathon och fick ont i ett ben? Våga ta en paus och ägna dig åt annan träning. Du kan ju t.ex. gå på spinning eller cykla själv? Kanon för att underhålla både benstyrka och kondition på ett skonsamt sätt, eller är du ordinerad helvila av benet?

      1. Nä, det var jag som hade ont i behinnan/benet redan innan, men åt smärtstillande och körde på. Den där envisa dåren. Har inte sökt hjälp ännu. Ger det några veckor och sen får jag se hur jag gör med det.
        Ska försöka hoppa upp på en cykel och köra.

      2. Anna Lissjanis

        Åh, förslår! Vet ju vem du är 🙂
        Hoppas så det ordnar upp sig med den där benhinnan. Kram!

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *