2 styrkepass med superset – underkropp- och överkroppsfokus

styrkepass

Hej bästa du!

Det är söndag och egentligen den officiella vilodagen. Men – finns det några regler? Nej. Själv tog jag det lugnt igår, gick på ett yogapass på morgonen och hängde med barnen på Kampan, så idag känner jag ett sug efter tunga saker igen. Som jag berättat lockar gymmet mest tillbaka i stan och hittills har jag kört två styrkepass den här veckan. Och om du också är taggad på styrketräning, utan att veta riktigt vad du vill köra, kanske något från mina pass här nedan kan vara något? Båda med övningar i superset, d.v.s. övning 1 och 2 direkt efter varandra innan ca 60 sek vila och nästa superset.

Styrkepass med underkroppsfokus

SUPERSET 1:

  1. Rörlighet: Overhead squat med kvastskaft, 5 x 12
  2. Sumo marklyft, 5 x 8-1

SUPERSET 2:

  1. Kettlebell front squat, 4 x 8
  2. Hip-thrust med skivstång, 4 x 10

SUPERSET 3:

  1. Utfallsgång med hantlar, 3 x 20 steg
  2. Rörlighet/core: Trebent hund + planka med diagonalt knäindrag, 3 x 4 per sida och ben

Styrkepass med överkroppsfokus

SUPERSET 1:

  1. Chins, 5 x 8
  2. Kettlebell windmill (bild nedan), 5 x 10 per sida

SUPERSET 2:

  1. Bänkpress, 4 x 10
  2. Omvända flyes i cabelcross, 4 x 10 (på bild här)

SUPERSET 3:

  1. Rodd med kettlebells, 3 x 10
  2. Smala push-ups, 3 x 8

SUPERSET 4:

  1. Hantellyft åt sidan, 3 x 10
  2. Joystick, 3 x 6 åt varje håll (bild här)

Önskar dig en riktigt grym söndag. KRAM! /A

2 kommentarer

  1. Hej Anna! Tack för dina olika pass. Skall köra ditt magpass idag så jag får lika snygg make som du, hehe Och prövar dessa pass i veckan, tänkte jag… kram

    1. Anna Lissjanis

      Hej Catharina! Snygg och snygg är en smakfråga, men glad att du hittat något som känns användbart. Stort lycka till med träningen och ha en fin ny vecka! KRAM

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *