40-passet – träningsupplägg, övningar och veckans träningsmodetips

Hej bästa du!

Ska jag berätta en hemlighet bakom den här bloggen och dess uppdateringar – vissa inlägg skriver jag i förväg. Det skulle vara ohållbart för mig att blogga dagligen med heltidsjobb och fyra barn, så ibland skriver jag flera stycken när jag har mer tid. Inlägg som funkar vilken dag som helst. Ambitionen är ändå att bjuda dig på något varje dag och ibland har jag så många idéer att det bara sprutar. Och ett träningspass jag kört för flera dagar sen är ju fortfarande lika aktuellt idag för dig. Ja, mig också men jämna mellanrum.

På min födelsedag körde jag något jag kallade 40-passet. 40 repetitioner av varje övning där du själv väljer när du tar vilopauser.

40-passet

  • 40 st pull-ups (så många uppdrag du orkar + resten excentriska eller med hjälp av gummiband)
  • 40 st push-ups (breda eller smala, upphöjda, vanliga eller på knä)
  • 40 st hög rodd (ex. nedan, alt. i maskin, med skivstång, hantlar eller som räckhäv)
  • 40 st botten upp-press med kettlebell (bild ovan)
  • 40 st tricepsdrag över huvudet med rep (bild längst ner).

Jag delade upp och körde 10 reps x 4 set, vissa övningar i superset. Ett effektivt powerpass för överkroppen.

Veckans modetips är dessa lila tights från SOC, strumpor från Gococo och svarta skor från Reebok. Jag har verkligen fastnat för lila den här hösten, vilket även matchar min ryggsäck som du ser i bakgrunden.

Kanske kan 40-passet vara något inför din eventuella fredagsfys i morgon? Eller idag? PUSS hur som helst och hoppas du får en topptorsdag! /A

2 kommentarer

  1. Grattis i efterskott! 🎂🍾🎁🎉 Det blev jättesnyggt när du klippte dig!

    1. Anna Lissjanis

      Tack snälla du! 🙂

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *