Frågor, input och önskeämnen?

Hej bästa du!

Vill helst fråga hur du mår, men vet att svarat kan vara för långt för dig att formulera i en kommentar. Att många av oss svarar ”bara bra, hur är det själv?” av ren rutin. För att vi varken orkar eller hinner känna efter och berätta hur vi egentligen mår. Så tänk det gärna för dig själv istället! Skanna av kroppen. Gör en H.A.L.T. Luta dig mot någon i din närhet om du behöver och om det är något jag kan hjälpa till med – skriv!

Jag har själv kommit in i en period då det rullar på lite väl snabbt med allt – jobbet, föräldrarlivet och hushållslivet. Ja, du vet. Träningen är min stund att gå in i en bubbla och koppla bort allt annat. Låta hjärnan vila och kroppen jobba. Just nu går det riktigt bra. Jag är tillbaka på tunga vikter och känner mig stark igen efter ett par lugnare dagar efter Lidingöloppet, så roligt. Men tillbaka till hjärnarbetet har jag skallen full, men ont om idéer till bloggen. Därför ber jag om din hjälp.

Vad vill du läsa om? Har du några frågor till mig? Önskeämnen? Tack tacksamt emot all slags input, så skriv gärna i en kommentar. KRAM! /A

5 kommentarer

  1. Vännen, ta hand om dig! Om du behöver inspo på ämnen så kanske lite om hur du just bollar livspusslet med massa jobb, träning och en stor familj? Vad gör du för att koppla av och hantera stress, förutom att träna? Har du några speciella mål eller planer för din träning framöver?
    Kramar

    1. Anna Lissjanis

      Tack fina! Många bra förslag på ämnen 🙂
      KRAM!

  2. Vardagslivet med barn (hämtning, lämning, vab, läkarbesök osv). Recept (gillar starkt dina tips på maträtter), träningsupplägg, tankar kring träning, tankar om att må bra i sig själv. Kram!

  3. Tjejen som jobbar för en sundare livsstil

    Hej Anna! Jag har läst flera av dina inlägg angående ortorexi och hur du har tillfrisknats från det. Faktum är att jag kan känna igen mig i ditt tankesätt, som du hade då (pressen på att träna och äta nyttigt). Tack för att du delar med dig av din resa: det ger mig hopp om att finna och jobba för en balans i livet. ❤️ Jag försöker att utmana mig själv genom att vila istället för att träna någon dag och äta livsmedel som jag anser är ”onyttigt”. Det skulle vara intressant om att läsa hur du ser på saker och ting nu förtiden och jämför det hur du såg förr.
    Ett blogginlägg om hormonproblem: Hade du menstruationsproblem/utebliven mens i samband med din ortorexi och hur fick du igång den? Hur viktigt är det egentligen med en sund kroppsfettsprocent?
    Ett blogginlägg där du skulle skriva till ditt förflutna (ex. när du var yngre runt 20 års åldern) och ge tips baserat på dina erfarenheter.
    Jag är så glad för att ha hittat till din blogg. Du är inspirerande!

    1. Anna Lissjanis

      Tack för flera bra tips! Och glad att du hittat stöd i mina texter om ortorexi. Fler inlägg i ämnet kommer framöver. Ta hand om dig! <3

      P.S. Här är ett inlägg om du inte redan läst som svarar på lite av det du undrar: http://www.annalissjanis.se/2017/02/11/vikten-av-vikten-om-kroppsfett-och-att-bli-kompis-med-sin-kropp/

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *