FILM: Bygga rygg och axlar – 7 övningar i typiskt Anna-pass

Fredag bästa du!

En dag full av förväntningar inför (förhoppningsvis) mer tid för det du älskar? Kanske också en dag då du är lite extra trött efter massa jobb? Så brukar jag i alla fall känna, uppspelt och glad under dagen, men på kvällen segast på hela veckan. Inte så konstigt när all stress släpper och skönt på sitt sätt. Inför fredagar har jag ofta extra mycket som ska bli klart, artiklar på sajten inför helgen och ett nyhetsbrev till alla SportHälsas följare. Det bidrar till ännu mer lättnad och segerkänsla när allt är klart.

Att träna på fredagar ingår också i att komma i helgstämning för mig. Och att bjuda dig som läser på ett av mina pass, ifall du som jag är lite trött i huvudet och vill träna utan att tänka så mycket. Här ett pass för dig som vill bygga rygg och baksida axlar som jag körde för ett par veckor sen.

Bygga rygg och axlar – 7 övningar

  1. Räckhäv
  2. Pull-ups
  3. Sittande rodd
  4. Smala push-ups
  5. Botten-upp-press
  6. Axelrotation utåt
  7. Sittande fällkniv

Upplägg: Gör 3 x 12 repetitioner per övning. Där det passar kan du köra två övningar i superset med varandra.

Kör så det ryker och hoppas du får en riktigt fin fredag! /A

Mer för dig som vill bygga rygg:

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *