Film: PAR POWER – 5 parövningar med kroppsvikt

När jag tränar själv ser jag förmodligen sammanbiten ut, eftersom jag är inne i min egen värld och fokuserad. Tillsammans med andra kan jag tvärtemot inte låta bli att le. För det mesta trivs jag med en stund för mig själv (som den Jämte jag är?), men ibland är det riktigt roligt med sällskap. Alla har vi olika smak och behov och den här filmen är för dig som gillar att träna med andra.

Som du kanske sett har jag ett härligt kompisgäng på Instagram – #tjejsvett? Det är @madeleine_rybeck@traningsblogga @ensamtjejpagymmet, @powerbylisa och jag som hjälps åt för att lyfta varandra och andra. Vi har alla en likande syn på träning och hälsa, är alla ”mindre profiler” som brinner för en värld där vi hjälps åt för att må lite bättre. Det gör även Lisa, personlig tränare och en av våra bloggare på SportHälsa. Varje tisdag lägger en av oss i Tjejsvett-gruppen upp ett träningspass och idag är det min tur, här med Lisas hjälp.

För ett par veckor sen filmade vi några parövningar på House of Shapes i Stockholm. Tanken var att hitta övningar ni kan göra var som helst. Lättillgänglig träning utan redskap, men ändå såpass tungt att du får en styrkeökning. Tyvärr sprang vi ur kameravinken ett par gånger, men jag skriver i texten vad som är tänkt. Du fattar nog.

PAR POWER – 5 parövningar med kroppsvikt

  1. Skottkärran + 5 push-ups x 2 per person
  2. Bulgarian split squat + knäböj – 10 x 2 per person/ben
  3. Push-ups med klapp – 10 x 2
  4. Farmers walk + benböj – 10 x 2 per person
  5. Sit-ups med klapp – 10 x 2

Byts av mellan varje övning/set och glöm inte att heja på varandra. Skratt och svett ingår.

KRAM och hoppas du får en fin tisdag! /A

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *